Înotul poate pune bazele performanțelor școlare 

Educația acvatică, în special început de la vârste fragede, are numeroase beneficii asupra sănătății fizice a copiilor, lucru bine știut de altfel.  Deși lumea puternic tehonologizată în care trăim astăzi are numeroase avantaje, cu siguranță vine la pachet și cu o serie de dezavantaje, câteva dintre ele subtile și vizibile doar peste ani.

Unul dintre aceste neajunsuri este faptul că cei mici preferă să stea în fața tabletelor și a telefoanelor mobile în detrimentul jocurilor din copilărie pe care le cunoaștem toți. Acest lucru înseamnă că cei mici au mult mai puțină activitate fizică și pot fi predispuși la o serie amplă de afecțiuni din această cauză, afecțiuni printre care se numără obezitatea infantilă, deficiențe de vedere și altele cel puțin la fel de serioase. În același timp, dezavantajele mai subtile au legătură cu dezvoltarea cognitivă a celor mici și chiar cu performanțele lor școlare. O activitate fizică susținută, constantă și mai ales supravegheată de specialiști poate combate toate aceste situații delicate. Prin urmare, iată câteva dintre modalitățile prin care înotul poate contribui la performanțele școlare ale elevilor și viitorilor elevi. 

  1. Înotul îi poate învăța pe copii să socializeze și să se integreze mai ușor într-un colectiv nou. 

Acest lucru este valabil atât pentru copiii care merg deja la școală sau la grădiniță, cât și pentru cei mai mici dintre ei. Pentru aceștia de pe urmă, cursurile de înot reprezintă primul pas către introducerea în colectivitate. Acest lucru va avea loc într-un mediu plăcut, de multe ori restrâns, în care învață să se bucure de prezență altor copii și în care pot începe să își exploreze independența față de părinți, într-o manieră sigură. Datorită prezenței personalului specializat, precum și a ”colegilor” de piscină, copiii vor învăța să se joace și să se bucure împreună dinainte de a trece porțile școlii sau a grădiniței. 

  1. Activitatea acvatică le poate crește încrederea de sine. 

Așa cum spuneam mai sus, cursurile de educație acvatică pot fi o modalitate bună pentru ca cei mici să înceapă să își exercite independența. Mai mult de atât, vor fi incurajați și felicitați în permanență de personalul specializat care conduce orele de înot. În această manieră, încrederea în sine și dorința de a-și depăși limitele vor crește de la o oră la cealaltă. 

  1. Înotul “antrenează” creierul pentru achițizia rapidă a deprinderilor motrice noi, inclusiv scrisul. 

Coordonarea este una dintre primele lucruri pe care micuții îl vor învăța la orele de înot iar acest lucru este important atât în bazin, cât și în afara acestuia. Desigur că vor avea performanțe mai bune la orele de sport de la școală, însă mai mult de atât, coordonarea fizică dobândită în cadrul cursurilor de educație acvatică va contribui la dezvoltarea creierului în asemenea manieră încât acesta va deprinde mai ușor orice exercițiu fizic, inclusiv scrisul. 

  1. După înot, copiii se odihnesc mai bine.

Dincolo de faptul că sunt o sursă de distracție și amuzament pentru copii, orele de înot sunt mari consumatoare de energie. Datorită acestora, micuții vor avea parte de un somn mai profund și mai odihnitor, condiție absolut esențială pentru a putea face față rigorilor școlare. 

  1. Învață ce înseamnă competititivitatea și spiritul de echipă. 

Educația acvatică la copii are, de cele mai multe ori, o formă ludică. În cuvinte mai simple, micuții cursanți învață să înoate prin joacă. Desigur că este distractiv, însă mai mult de atât, o astfel de interacțiune cu instructorul de înot și cu ceilalți participanți la ore dezvoltă în copii atât dorința de competiție și de a fi mai buni, precum și importanța fairplay-ului și a spiritului de echipă. 

 

Photo by frank mckenna on Unsplash

ancagrecu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *