Ai grijă de imunitatea copilului în sezonul rece! 

Lunile friguroase vin la pachet pentru toată lumea, dar mai ales pentru părinți cu răcelile și gripele de sezon, în special atunci când micuții au intrat deja în comunitate. Din fericire, sistemul natural de apărare poate fi ajutat și întărit in aceste perioade în care copiii sunt mai predispuși la neplăcerile de sezon. Ne vom opri astăzi asupra câtorva metode simple prin care cel mic va trece mult mai ușor peste  virozele iernii și datorită cărora, între noi fie vorba, părinții vor dormi un pic mai bine. 

Alimente care îmbunătățesc imunitatea

Iaurtul nedegresat 

Pe lângă faptul că e foarte bun la gust și e acceptat de cei mai mulți dintre copii, acest aliment este o ideală sursă de probiotice, bacteriile bune din sistemul digestiv care mențin buna funcționare a acestuia. 

De asemenea, consumul de iaurt este recomandat în special în cazul tratamentelor cu antibiotice tocmai pentru că ajută la repopularea florei digestive. Pe lângă probiotice, iaurtul poate furniza vitamina D care ajută la creșterea și repararea celulelor din organism, inclusiv a celor albe. Dacă, totuși, micuțul e mai mofturos, în iaurt se pot pune bucăți de fructe sau fructe pasate, fără zahăr sau alt îndulcitor. 

Mâncarea ”colorată”

Atunci când spun mâncare colorată, cu siguranță nu mă refer la dulciurile din comerț, ci la varietatea mare de fructe și legume disponibile inclusiv iarna. Lăsând gluma la o parte, adevărul este că alimentele cât mai colorate natural, așa cum sunt fructele de pădure, spanacul, roșiile, citricele, strugurii sau sfecla sunt sursele ideale de antioxidanți atât de necesari pentru o sănătate de fier.

Înotul 

Desigur că de pe lista activităților care întăresc sistemul imunitar nu putea să lipsească ora de bălăceală la piscină. Atunci când este început de la vârste fragede, înotul are un efect uimitor asupra vitezei cu care se dezvoltă cei mici, atât la nivel emoțional cât și intelectual sau fizic. Sunt mult mai prezenți, mai atenți la mediul înconjurător, mai creativi și mai curajoși. De asemenea, pentru că mediul acvatic le susține greutatea, micuții își explorează mai ușor capacitățile fizice, le dezvoltă și găsesc în permanență noi provocări de trecut. 

Dincolo de aceste aspecte, ca orice alt sport, înotul are un impact serios asupra imunității. Spre deosebire de alte tipuri de activitate fizică, bălăceală în apă poate fi continuată inclusiv pe parcursul iernii pentru că orele de înot au loc într-un mediu sigur, la o temperatură potrivită vârstelor fragede. 

Asigură-te că micuțul este hidratat

Cu siguranță în timpul verii toți părinții sunt atenți la consumul de apă al micuțului însă acesta este la fel de important și în lunile reci, chiar dacă nevoia copilului de a bea apă pare să scadă. Atunci când copiii sunt hidratați, toxinele sunt mai ușor eliminate din organism în mod natural și astfel, sistemul imunitar va avea avea mai puțin de lucru. 

Sursa foto: https://pixabay.com/photo-2902892/

ancagrecu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *