Relația dintre părinți și profesorul de educație acvatică este baza reușitei la bazin 

Părinții de preșcolari și școlari știu deja că o relație deschisă între ei și învățători sau educatori este aproape întotdeauna cea mai bună metodă de a-i oferi ajutor micuțului în cadrul învățământului formal. Dacă toate părțile implicate cunosc bine copilul și particularitățile lui, au scopuri comune și respect reciproc apare mediul ideal de învățare pentru cei mici. Această regulă se aplică inclusiv la bazin. 

Relața dintre instructori și părinți trebuie bazată pe onestitate, pe respect și pe încredere pentru ca micuțul înotător să se poată bucura de toate efectele benefice ale acestui sport. O astfel de relație între figurile de autoritate din viața lui îi oferă copilului senzația de siguranță de care are nevoie atât în piscină cât și în afara ei. Cu cât se va simți mai sigur și mai apropiat de instructori, cu atât va învăța mai ușor și se va bucura mai tare.

De multe ori, pare că micuții simt transferul de autoritate de la părinți către altcineva, așa cum se întâmplă, de exemplu, cu bunicii sau cu bonele, și nu vor întârzia să răspundă potrivit acestui lucru. Dacă mami și tati au încredere în a treia persoană, respectiv în instructor, în cazul nostru, copilul va imita această încredere. În piscină, acest lucru se transpune prin participarea curajoasă la activități noi, fie de unul singur, fie alături de alți copii tocmai pentru că cel mic știe și simte că are alături pe cineva în care poate avea încredere. 

Părinţii sunt primii profesori ai copiilor. Ei le asigură suportul emoţional de care au nevoie pentru a se simţi în siguranţă. În primul an de viaţă, copiii sunt ataşaţi în primul rând de părinţi. În al doilea an, încep să se desprindă de părinţi şi să exploreze pe cont propriu. Însă nu se îndepărtează prea mult şi revin frecvent la ei pentru a se simţi din nou în siguranţă. În jurul vârstei de 3 ani, copiii sunt mai autonomi, iar părinţii pot începe să se retragă, treptat. În al patrulea şi al cincilea an, copiii simt că au competenţa de a participa la activităţi în grupuri mici, alături de profesor. (Extras din cartea Bebelușul tău știe să înoate)

Ce pot învăța părinții din programul de educație acvatică?

Deși e limpede că primii beneficiari ai orelor de înot sunt copiii, alături de aceștia, părinții vor învăța numeroase lucruri utile în relația cu cel mic, așa cum ar fi înțelegerea nevoii de sprijin și securitate a copilului, stabilirea modelului de viață activă, acceptarea unor obiective realiste, vigilența permanentă asupra copilului atunci când acesta se află în apă sau în apropierea acesteia. 

În ceea ce privește instructorul, acesta trebuie să fie pregătit să le ofere părinților o serie de insighturi importante despre activitatea copilului la bazin, cum ar fi tipurile de experienţe acvatice potrivite vârstei copilului, importanța jocurilor interactive la bazin în procesul de învățare, strategii care să le faciliteze micuților procesul de învățare, importanța interacțiunii cu alți părinți de micuți cu vârste apropiate în cadrul experiențelor de grup și setarea unor scopuri realiste în ceea ce privește evoluția în apă a copilului. 

Astfel, întreaga experiență le poate oferi copiilor un nou mediu de învățare plăcută care are ramificații în toate aspectele vieții, inclusiv în ceea ce privește orele clasice de studiu. 

ancagrecu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *