3 sfaturi personale pentru părinții care înscriu copiii la educație acvatică 

Înotul a fost și este pasiunea mea de-o viață, disciplina care m-a modelat ca persoană și ca specialist. Lăsând la o parte studiile academice, din bazin și de pe marginea acestuia am observat și acumulat numeroase trucuri pentru ca prima oră de educație acvtică (și nu numai) să fie o experiență plăcută pentru întrega familie. De multe se întâmplă ca cei mici să vină plini de entuziasm la orele de înot, în timp ce părinții urmăresc întreaga desășurare a activității copilului cu anxietatea întipărită pe chipuri. Prin urmare, astăzi vom trece în revistă câteva sugestii personale pentru părinții care cochetează cu ideea înscrierii copilului la înot. 

  1. Cu cât mai devreme, cu atât mai bine și Niciodată nu e prea târziu! 

Cei mai mulți dintre părinți sunt cel puțin surprinși atunci când le spun că bebelușii știu să înoate! Desigur ca ar fi cel puțin savuros ca la primul contact cu apa, cel mic să etaleze un desăvărșit bras, dar asta este cu siguranță o scenă din desene animate, nu dintr-un bazin adevărat. De fapt, ”bebelușul știe să înoate” se traduce prin faptul că la 4 luni, atunci când recomand debutul orelor de educație acvatică, sugarul are încă instinctele dezvolate în mediul acvatic intrauterin. Datorită acestora, adaptarea la bazin are loc mult mai rapid decât în cazul copiilor aduși la bazin la vârste mai mari. În cazul acestora de pe urmă, sunt posibile toate achizițiile făcute de copiii aduși la înot de la 4 luni, dar până acolo are loc o etapă de adaptare în care micuțul trebuie să învețe sau să aducă la suprafața conștientului toate acele instincte dezvoltate in utero. 

  1. Performanța sportivă este o urmare, nu un scop!

Mulți dintre micii mei elevi ajung să practice înotul de performanță cu rezultate notabile, dar scopul principal al educației acvatice este dezvoltarea aromioasă a copilului pe plan intelectual, fizic, emoțional și chiar spiritual. Toți copiii se distrează și fac numeroase achiziții în urma orelor de înot, dar cei care aleg să practice această disciplină la nivel competițional sunt cei care au, într-adevăr, înclinarea naturală către natația de competiție. Dacă părintele pune presiune asupra unui copil care vine la orele de educație acvatică în direcția performanței, iar copilul, din diferite motive, opune rezistență, e foarte posibil ca efectul să fie exact opus: în loc să îndeplinească dorința părintelui de a câștiga medalii după medalii, copilul se va împotrivi, se va frustra și nu se va mai bucura de educația acvtică și nici de numeroasele beneficii ale acestei discipline. 

  1. Orele de educație acvatică nu trebuie întrerupte iarna!

Atât timp cât copilul părăsește incinta bine șters, cu părul și urechile uscate și îmbrăcat în haine potrivite temperaturii, riscul să răcească din cauza înotului este minim. De fapt, atunci când copilul face o formă organizată de mișcare, sistemul lui imunitar funcționează mai bine și ca atare, educația acvatică poate contribui la păstrarea virusurilor la distanță. Mai mult de atât, la bazinul destinat copiilor funcționează câteva reguli de siguranță și igienă strict respectate, astfel încât să fim siguri că sănătatea copiilor nu este pusă în pericol. Atunci când cei mici sunt suspecți de o afecțiune contagioasă, accesul lor în bazin nu este permis fără un diagnostic cert. De asemenea, apa este curățată și menținută prin metode specifice de igienă astfel încât bazinul să fie în permanență sigur de utilizat pentru cei mici. 

ancagrecu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *