4 luni, vârsta ideală pentru prima bălăceală în bazin 

Una dintre cele mai mari reticențe ale părinților este vârsta fragedă la care recomand înscrierea micuțului la orele de educație acvatică. La 4 luni, copilul este, în fapt, bebeluș iar mulți părinți se tem la început de drum pentru siguranța acestuia. Adevărul este cu totul altul: spre deosebire de clasicele cursuri de înot, orele de educație acvatică pe care le coordonez sunt special concepute pentru a-i aduce micuțului maximul de beneficii în deplină siguranță și confort. 

În aceste prime luni de viață se face cel mai ușor împrietenirea cu bazinul pentru că bebeșușul păstrează încă în subconștient sentimentul de siguranță oferit de mediul intrauterin. Mai mult de atât, în acest moment al vieții acesta încă are o parte dintre instinctele dezvoltate în burtica mamei, lucru care îl ajută să își însușească rapid experiențele din bazin și tehnicile rudimentare de educație acvatică. 

Cu cât este adus mai devreme la bazin, cu atât copilul va integra mai ușor înotul și ampla gamă de beneficii a acestuia pentru că va deveni parte naturală a vieții sale. Unul dintre cele mai importante efecte va fi acela că sportul va face dintotdeauna parte din programul său, iar pe măsura ce va crește, va fi ferit de toate neajunsurile și chiar afecțiunile asociate cu un stil de viață sedentar. 

Mai mult de atât, această activitate sportivă va deschide calea pentru numeroase alte activități ale vieții de zi cu zi care, în lipsa educației acvatice, ar putea fi solicitante emotional și psihic atât pentru părinți, cât și pentru cel mic. 

Ora petrecută la bazin din primele luni de viață va însemna, în fapt, prima intrare în colectivitate a micuțului. Aceasta va avea loc într-un mediu sigur, plăcut și stimulant. În acest caz, bebelușul va lua contact rapid cu alți oameni, în afară de părinți, și mai ales, va învăța să împartă spațiul cu alți copii de vârste apropiate. Prin urmare, atunci când va merge la grădiniță, momentul separării de părinte nu va fi la fel de dur. 

Obișnuit deja cu un pic de independență, ajuns la grădiniță, micul înotător se va adapta mai rapid unui program fix, va accepta mai ușor figura educatorului și se poate dovedi a fi mai cooperant cu ceilalți copii. Prin urmare, disciplina necesară pentru integrarea în sistemul formal de învățământ va fi deja împământenită în cazul copiilor aduși la bazin de la primele lor luni. Acest lucru nu înseamnă că înotul îi va transforma în roboței ascultători, ci doar că îi va obișnui cu un program și cu figura unui pedagog.

 De altfel, până când vor face primii pași în grădiniță, micuții înotători vor ști deja ce înseamnă spiritual de competiție, cât de importante sunt micile victorii, dar și cum sa își gestioneze frustrarile și anxietățile cauzate de micile eșecuri. 

Nu e necesar să așteptam prima zi de creșă sau grădiniță pentru a observa efectele benefice ale practicării acestui sport de la primele luni de viață. În fapt, urmările educației acvatice se văd până la împlinirea vârstei de 1 an pentru că, din punct de vedere fizic, delfinașii noștri vor avea mai multă forță și un corp mai puternic. Aceste două lucruri înseamnă că ei vor deprinde mai ușor mersul, se vor coordona mai bine, vor avea o postură corectă și vor învăța să își țină echilibrul mai rapid. 

Însumate, toate aceste lucruri pot fi rezumate la faptul că orele de educație acvatică cu debut timpuriu contribuie vizibil la dezvoltarea emoțională și fizică a micuțului. 

ancagrecu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *