Influența înotului asupra primilor ani de educație formală

În funcție de vîrsta la care sunt aduși pentru prima dată la bazin, orele de educație acvatică pot reprezenta prima intrare în comunitate a copilului. Vârsta recomandată pentru începerea practicarea acestei discipline este de 4 luni, cu mult înainte ca micuțul să ajungă la grădiniță. Cu  toate acestea, efectele pozitive ale înotului se vor face simțite în viețile copiilor indiferent de vârsta la care sunt aduși la bazin, inclusiv în ceea ce privește parcursul lor la grădiniță și la școală. 

Unul dintre primele lucruri observate de specialiștii în educație acvatică este faptul că micii înotători acceptă mai ușor prima zi de școală sau de grădiniță. Mulți dintre părinți au trecut deja prin experiența acestei prime zile care poate fi traumatică atât pentru copii, cât și pentru adulți din cauza anxietății de separare resimțită și de unii, și de alții. Atunci când copilul este deja obișnuit să facă activități fără părinte, va trece foarte ușor peste acest moment. 

De asemenea, orele de educație acvatică îl vor ajuta pe copil să se integreze mai ușor. Acest lucru se întâmplă pentru că venind la înot și petrecând mai mult timp cu alți copii, micuții își dezvoltă mai ușor abilitățile sociale. Pe  scurt, se vor simți mai confortabil într-un mediu nou și își vor face prieteni mai ușor. 

Un alt avantaj al copiilor care practică această disciplină este acela că vor accepta mai ușor impunerile și restricțiile unui program fix de școală, dacă au interiorizat înainte respectarea programelui de mers la bazin. Chiar dacă din exterior pare o victorie mică, părinții știu cât de grele sunt unele dimineți în care cel mic refuză pur și simplu să se dea jos din pat. Atunci când va învăța valoarea disciplinei înainte s ajungă la școală, astfel de diminți vor apărea rar sau deloc. 

Copiii care participă la orele de educație acvatică acceptă mai ușor autoritatea educatorului sau a învățătorului. Acest lucru se întâmplă pentru că, alături de părinții lor, micuții deja  au în viețile lor o figură didactică aflată în postură de autoritate, respectiv instructorul de înot. Chiar dacă ”autoritate” sună foarte dur, în accepțiunea noastră aceasta nu înseamnă altceva decât oferirea unor instrucțiuni și explicarea pașilor pentru a fi îndeplinite. 

Pe lângă toate acestea, micuții înotători pornesc la școală cu o lecție deja învățată: importanța cooperării. Pe parcursul antrenamentelor din bazin, copiii vor interacționa cu alți delfinași de vârsta lor și sub atenta îndrumare a instructorilor, vor învăța cât de importante sunt cooperarea și spiritul de echipă atunci când îți dorești victoria. Tot de la bazin, copiii vor ajunge la școală sau la grădiniță conștienți de importanța fair-play-ului, nu doar la bazin, ci și în viața de zi cu zi. 

Așa cum bine știu adulții, gustul dulce al victoriei merge de multe ori cu neplăcerile eșecului. Totuși, la orele de educație acvatică, cei mici vor învăța cum să își gestioneze aceste sentimente care, cu timpul, pot duce la frustrari sau nemulțumiri. Aici vor afla cum să se bucure atunci când câștigă, cum să învețe din eșecuri și cum să se bucure atunci când câștigă și altcineva.

ancagrecu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *