Beneficiile sociale la bazin: Învățam să înotăm și să ne facem prieteni 

Atunci când sunt aduși la bazin de la primele luni de viață, orele de educație acvatică reprezintă prima formă de intrare în comunitate. Înotul aduce beneficii vizibile în viețile copiilor și ale familiilor, indiferent de vârsta la care sunt înscriși la astfel de cursuri, dar cu cât sunt aduși mai devreme, cu atât mai rapid se vor vedea rezultatele. Mai mult de atât, micuții care practică înotul din primii lor ani fac salturi mentale și achiziții psihomotrice mai repede decât alții copii. Dintre toate aceste beneficii, astăzi ne vom opri asupra schimbărilor pozitive pe care le aduce educația acvatică în ceea ce privește capacitățile sociale ale copiilor. 

Educația acvatică – prilej de conectare 

Orice părinte știe cât de repede cresc micuții noștri și pe măsură ce trece timpul, pare din ce în ce mai adevărat ca se măresc într-un an cât alți în 10! Participarea părintelui la ora de educație acvatică reprezintă un moment furat doar pentru voi. Simpla prezență a mamei și/sau a tatălui îl va încuraja pe cel mic să exploreze și va căpăta încredere nu doar în puterile sale, ci și în legătura dintre el și părintele care îi încurajează activ explorările. 

Primii prieteni la bazin 

Vârsta la care recomandăm părinților să îi aducă pe copii la bazin este de 4 luni. Dacă sunt înscriși la orele de educație acvatică în jurul acestei vârste, bebelușii vor învăța încă de pe acum să se adapteze la grupurile de oameni și la stimulările provocate de aceștia. Prin urmare, în viața de zi cu zi, micuțului îi va fi mult mai ușor să se adapteze la mediile noi. 

În cazul celor mai mari dintre ei, de vârstă preșcolară, aceștia pot lega prietenii cu copii de vârste apropiate și cu interese comune. De aceea, atunci când se vor duce la grădiniță, de exemplu, se vor integra mai rapid și își pot face mai ușor prieteni. Acest lucru trebuie pus și pe seama faptului că micii înotători au un sentiment de independență față de părinți mult mai bine dezvoltat decât alți copii și nu vor resimți la fel de puternic anxietatea de separare. 

Depăsim mai ușor vârsta lui NU 

De regulă, între 2 și 3 ani, copiii descoperă fascinanta putere a lui NU, atât asupra părinților, cât și asupra copiilor de vârste apropiate. De obicei, în cercurile de joacă, marele NU se manifestă prin refuzul de a împărți jucării și tantrumurile care vin la pachet cu acesta. Toți părinții au fost martorii unui episod în care copilul refuza să își împartă jucăriile, inclusiv pe cele pe care nu le dorea în momentul respectiv ca să nu se joace altcineva cu ele. 

La orele de educație acvatică, desigur, nu vor învăța că trebuie să renunțe la ce e al lor. În schimb, la bazin, prin interacțiunea cu instructorii și cu ceilalți participanți la oră, vor învăța ce înseamnă spiritul de echipă și bucuria de construi sau de a câștiga împreună cu un prieten. În egală măsură, ei vor dezvolta un spirit de competiție corectă și vor învăța să se bucure atât pentru propriile victorii, cât și pentru victoriile celorlalți copii. Mai mult de atât, orele de educație acvatică le vor oferi instrumentele necesare pentru a gestiona acele momente când pierd o competiție și, în loc să se frustreze din această cauză, să se bucure de experiență în sine. 

ancagrecu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *